ردکردن این

با چه روش هایی لکه گیری مبل آسان تر است؟

با چه روش هایی لکه گیری مبل آسان تر است؟

امروزه مبلمان یکی از با اهمیت ترین اجزای دکوراسیون داخلی محسوب می شوند و هر اندازه که انتخاب مبلمان برای دکوراسیون مهم و اساسی است، نگهداری از آن هم می تواند موضوع بسیار مهمی باشد. یکی از مشکلاتی که برای مبل های شما ممکن است پیش بیاید؛ ایجاد لکه هایی از نوشیدنی ها و خوراکی ها یا لکه هایی ناشی از مواد شیمیایی مانند لاک، رنگ و غیره باشد. بنابراین برای از بین بردن جای لکه ها از چه روش هایی می توان استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم که درباره همین موضوع صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن مبل ها

جاروبرقی کشیدن منظم مبل ها می تواند سریع ترین راه، برای نجات آن ها باشد؛ اگر بدانید که در الیاف مبل شما چقدر آشغال و گرد و خاک وجود دارد، قطعاً این مسئله را جدی می گرفتید. گرد و غبار علاوه بر ایجاد پوسیدگی مبل ها می تواند ظاهری کدر و کهنه هم به آن ها بدهد. سعی کنید پشتی های مبل، بین شکاف ها و یا اینکه در حالت کلی، همه جای مبل را جارو بکشید؛ از برس یا قلم موی زبر هم می توان استفاده کرد. بنابراین، انجام این کارها باعث می شود که دوام مبل شما افزایش یابد.

استفاده از دستمال مرطوب کودک برای لکه گیری مبل ها

ترکیب آب و صابون این مدل دستمال ها به همراه رطوبت کم آن ها، می تواند برای تمیز کردن لوازم داخلی یا مبلمان بسیار تأثیرگذار باشد. در واقع، به طرز شگفت آوری می توان اکثر لکه ها را با دستمال مرطوب کودک تمیز نمود. 

اجتناب از خراشیدن لکه ها

در شرایطی که به سختی می توان لکه ها را تمیز نمود؛ توصیه می شود که از خراشیدن لکه ها دوری کرد؛ زیرا ممکن است باعث فرو رفتن لکه در عمق پارچه و یا آسیب رساندن به الیاف مبل ها شود. اگر بعد از تمیز کردن مبل ها با استفاده از یک پاک کننده لکه و دستمال نرم، الیاف مبل سفت شدند؛ بهتر است به آرامی و به وسیله ی یک برس نرم، مواد را از روی مبل خارج کنید. 

راهکارهایی برای از بین بردن انواع لکه های مبل

نکته ی حائز اهمیت اینکه، بعد از ایجاد لکه، بلافاصله برای لکه گیری آن اقدام کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد. در ادامه می خواهیم به بررسی چند روش جالب برای تمیز کردن مبل ها بپردازیم.

لکه جوهر: اگر با مرکب سیاه لکه ایجاد شده باشد، در ابتدا با خیس کردن محل، مقداری نمک بر روی آن بریزید و بعد با پنبه آن قسمت را مالش دهید، اگر نتیجه نگرفتید، می توانید گلیسیرین و آمونیاک را با هم مخلوط کرده و بر روی لکه بمالید و سپس برای شستشوی آن از آب و پودر دستی خوب استفاده کنید. از آب ژاول هم می توان استفاده کرد. ممکن است با استفاده از موارد ذکر شده، این نوع لکه پاک نشود. در این شرایط، بهترین گزینه برای لکه بری مبلمان، انتخاب قالیشویی مجاز در اصفهان است.

لکه نوشابه: اگر موقع نوشیدن نوشابه مقداری از آن بر روی مبل ریخته شد، می توانید بر روی لکه تازه، مقداری نمک بپاشید و بعد به کمک یه اسفنج خیس روی لکه بکشید و در آخر با آب گرم و اسفنج نسبت به آبکشی آن اقدام کنید.

لکه خون: برای تمیز کردن این نوع لکه، می توان متناسب با بزرگی و کوچکی لکه، مقداری نشاسته  را در آب، خوب هم بزنید تا خمیر غلیظی درست شود، بعد از آن، خمیر را روی لکه بپوشانید و تا خشک شدن نشاسته ها صبر کنید، سپس به آرامی آن ها را بتراشید و قسمت مورد نظر را با برس پاک کنید. اما گاهی اوقات، از بین بردن این لکه، کار آسانی نیست و باید لکه بری آن توسط بهترین قالیشویی در اصفهان انجام شود.

لکه چربی: برای از بین بردن این نوع لکه، می توانید با میزان کمی محلول نمک و الکل، محل لکه را مالش دهید؛ اگر بر روی پارچه پشمی لکه چربی ایجاد شده است، قسمت لکه شده را با یک برگ کاغذ خشک کن بپوشانید و سپس با محکم فشار دادن اتوی داغ روی آن، لکه ناپدید می شود.

شما عزیزان می توانید برای لکه گیری مبل های خود از خدمات قالیشویی حکیم استفاده کنید. قالیشویی حکیم، عملیات مبل شویی در اصفهان را با همکاری تیم تخصصی و کارآمدی خود و همچنین با بکارگیری دستگاه های مدرن و استاندارد و با کیفیت ترین مواد شوینده برای زیباترشدن مبلمان شما انجام میدهد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

آخرین مطالب