ردکردن این

کدام روش برای رفوگری مبل بهتر است؟

کدام روش برای رفوگری مبل بهتر است؟

در هر خانه ای، مبلمان نسبت به وسایل دیگر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و احتمال آسیب دیدن آن نیز به مراتب بیشتر است. از آنجایی که جایگزین کردن این وسایل از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست، در نتیجه باید با روش های تعمیر و رفوی مبل در منزل بیشتر آشنا شوید تا با کم ترین هزینه نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنید. در این مطلب می خواهیم به بررسی روش های رفوگری مبل در منزل بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

دغدغه ی بسیاری از مشتریان این است که نمی خواهند با شستشوی مبلمان در خانه، امکان آسیب دیدن به آن ها را بپذیرند. بنابراین تصمیم می گیرند که از مراکز ارائه دهنده خدمات شستشوی مبلمان استفاده کنند. برای این کار می توانید به قالیشویی حکیم، بهترین قالیشویی در اصفهان مراجعه کنید. قالیشویی حکیم، بهترین مبل شویی در اصفهان است که با بکارگیری به روز ترین ابزارها و روش های شستشو و تجربه افراد متخصص در این زمینه  می تواند بهترین خدمات را در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهد.

رفوگری مبل چیست؟

برای بازسازی مبلمان از روشی استفاده می شود که به آن رفو کردن گفته می شود و می تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، در غیر این صورت مجبور هستید که مبل های آسیب دیده خود را تعویض کنید. زمانی باید از رفوی مبل استفاده کرد که مبل ها دچار آسیب های متفاوتی مانند سوراخ شدن، پوسته پوسته شدن رویه مبل، سوختگی، پارگی و غیره شده باشند. نکته ی حائز اهمیت این که رفو کردن مبل یک فرآیند سخت و تخصصی است و اگر در این حوزه تسلط کافی نداشته باشید می تواند به فرشتان آسیب بیشتری وارد شود.

رفوی مبل چرمی

مبلمان چرمی حساسیت بالاتری نسبت به مبل های مخملی و پارچه ای دارند و بهتر است تعمیرکاران متخصص، ترمیم آن ها را انجام دهند. برای رفوی این مدل مبل ها باید از تکه ای چرم باکیفیت که رنگ یکسانی با رنگ رویه چرم دارد، استفاده شود و همچنین باید اندازه آن از قسمت آسیب دیده بزرگتر باشد. سپس با چسب ترمیم آن را به رویه مبل چسبانده و اصلاح کنید و در آخر با رنگ های مخصوص، قسمت آسیب دیده را رنگ آمیزی کنید. قبل از رنگ کردن مبل، اگر رنگ را بر روی قسمتی از آن تست کردید و مشکلی پیش نیامد، می توانید بقیه مبل را رنگ کنید.

رفوی مبل مخمل

یکی از آسیب پذیرترین انواع مبلمان، مبل های مخملی است که برای ترمیم آن راهکارهای مختلفی وجود دارد. در حقیقت روش ترمیم آن باید بر اساس نوع آسیب رویه مخملی تعیین شود. اتصال مخملی به همان رنگ ( طبق روشی که در بالا توضیح داده شد) مرسوم ترین روش برای رفوی این نوع مبل ها به شمار می رود.

رفوی پارچه سوراخ و پاره مبل

زمانی که رویه مبل سوراخ و یا پاره شده باشد می توان بخشی از پارچه آسیب دیده را با پارچه ای دیگر تعویض کرد. خوشبختانه، به آسانی می توان پارچه های همرنگ مبلمان را پیدا کرد  و از آن ها برای ترمیم و تعمیر مبل استفاده کرد.

به طور کلی، مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منازل محسوب می شوند و زمانی که دچار آسیب شدند، رفوگری آن باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود و کسانی که در منزل در این زمینه مهارت لازم را ندارند ممکن است به مبل ها آسیب جدی تری وارد کنند. 

 

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

آخرین مطالب